Teaching English in a digital and creative way. Tips and tools to use in class. ONLINE-FORMAT. Teil 2

Teaching English in a digital and creative way. Tips and tools to use in class. ONLINE-FORMAT. Teil 2

Kann man bewegten Bildern noch trauen? Das Phänomen Deepfakes

Kann man bewegten Bildern noch trauen? Das Phänomen Deepfakes

UE 4, Wintersemester 2022/23

Teaching English in a digital and creative way. Tips and tools to use in class. ONLINE-FORMAT. Teil 1

LV-Nummer
8311000002
Meine persönlichen Merkliste(n):


In the focus are different approaches to use digital tools for teaching English in a multimedia way connected with the different competences like listening, writing, reading and speaking to support the students.
Part 1: Teaching all the competences with using digital resources and tools
Part 2: Reflexion, summing up and exchanging more ideas of using digital tools
All the resources and tools can be found in a moodle platform as well. There is also the opportunity to exchange.


Zielgruppe: Fachlehrer:innen der SEK I und PTS- Lehrer:innen


English, Englisch, digital media, digital tools, competences, Kompetenzen, hands on materials, resources digitale Kompetenz, Kompetenzorientierung, digitale Bildung, digitale Grundbildung, Digitalisierung, digitale Schule
[digikomp B, digikomp C, digikomp D, digikomp E, digikomp F, digikomp H, digitag blended]
- Creative use of digital tools in all competences – getting to know and giving it a try
- Using authentic materials
- Getting to know a various range of resources
Mehr Informationen
Teilnahmekriterien Diese Lehrveranstaltung ist für MS-, AHS-Unterstufenlehrer:innen und PTS-Lehrer:innen konzipiert.
Inhaltliche Voraussetzungen Für das Online-Format benötigen Sie: ein digitales Endgerät, Internetzugang, Kamera und Mikrofon, in der Präsenz können Handy, Tablet, Laptop mitgebracht werden.
Mehr Informationen
Zielgruppen Pädagog/inn/en
Inhaltliche Hauptkategorien Englisch
Schularten AHS Unterstufe, Mittelschulen, Polytech./Fachmittelschule
Pädagogisch überfachliche Inhalte Kompetenzorientiertes Unterrichten
Organisationsformen Mehrteilige Lehrveranstaltung